The New Newsroom
Reporting Redesigned
Expo info
On show
12 oktober - 11 november
Opening
12 oktober
vanaf 20.00
entree € 3,- inclusief 1 drankje
Closing
11 november
Nieuwsapps, video’s, podcasts, Twitterfeeds, VR: de hoogtijdagen van de stadsomroeper en de drukpers liggen ver achter ons. Ondergedompeld in media hebben we talloze manieren letterlijk in handen om verhalen te vertellen en te delen. Maar hoe benutten we de digitale technologie, big data, kunstmatige intelligentie en social media om pakkende, zinvolle content te creëren? En hoe gaan we persoonlijk om met het nieuws?
Je ziet het in The New Newsroom, waar journalisten, techneuten, kunstenaars en ontwerpers vernieuwende formats testen, het nieuws analyseren en hun conclusies presenteren in prikkelende visuals en installaties. Ervaar hoe klein het verschil is tussen journalistiek en design op de drukke redactie midden in de tentoonstelling en word zelf deel van het nieuws. Fake, feitelijk, frivool, fris, fascinerend en fundamenteel: van 12 oktober tot 11 november 2018 is MU gefocust op de toekomst van het nieuws.
Deelnemende kunstenaars
Maxime Benvenuto, Arthur Boer & Boris Smeenk, Jim Brady, Arvida Byström & Molly Soda, CLEVER°FRANKE & Ai Applied, DROG, Forensic Architecture, Donghwan Kam, Rogier Klomp, Nicolas Maigret & Maria Roszkowska, NXS WORLD, Tjitske Mussche & Laura Stek (VPRO), Ruben Pater & Iris Lam, Reporter Ohne Grenzen, Telemagic B.V., Lilian Stolk, Joris Verleg, Coralie Vogelaar, VPRO & Submarine Channel, Alice Wong, Daan Wubben.
Curators
Nadine Roestenburg & Angelique Spaninks
Waar MU
Wanneer 12 oktober - 11 november 2018
Opening vrijdag 12 oktober vanaf 20.00
Special Program
Dutch Design Week, 20 - 28 oktober 2018